"Det smartaste jag gjort"

Är hemma efter vad som blev en hel repdag. Dök väl upp hos Ida vid 20 över 1 och kom hem runt 7? och "repet" i sig tog väl totalt en halvtimme, resten prat. You do the math! Sån matte gillar jag. Det blev, som Ida beskrev, prat om allt mellan himmel och jord. Jag tror inte det uteblev ett enda möjligt samtalsämne! Allt blev rannsakat. Till och med så mycket att vi glömde äta, ja så kan det gå! Mycket trevligt var det i alla fall.

Jag kan fundera på hur mycket vi människor egentligen döljer. Hur mycket som har trasat sönder oss som vi gömmer under olika typer av fasader och hur vi tillslut själva glömmer hur händelsen har gjort oss trasiga. Det är inte förränn vid riktigt djupa samtal som det faktiskt kommer upp till ytan vi märker hur mycket som ligger och pyr i oss. I alla fall för mig. Jag upptäckte det strax efter att jag kommit hem från Ida hur lätt jag kände mig, och inte viktmässigt. Det är så mycket som vi människor skjuter bort och när det väl kommer fram och du hör dina ord så förstår du med ens att det, trots att du inte märkt det, att det har ätit sig lite inifrån. Intressant att tänka lite utanför lådan ibland. Tack för idag föresten Ida! :) 


Ja, sen kickade verkligheten in och det första jag såg när jag öppnade dörren var, först karln, och sen de underbara golven! WOHO! Supersnyggt och nu sitter jag här med en härlig känsla i maggropen. Nu känns det verkligen som om att det kommer att kännas åtminstone lite hemma. Adam gör självklart allting så mycket enklare också. Bo Kaspers Orkester har skrivit en låt som heter "Det smartaste jag gjort". Att ta det beslut som jag har hittills om oss, är nog bland det smartaste jag gjort.

Kommentarer
Postat av: Ida

Bra inlägg ; ) Tack själv! Det känns som om jag känner dig mycket bättre nu än jag gjorde imorse! ^^ Och sånt är ju alltid trevligt.. : D Vi får ta en sånhär långsnackis nån annan gång också.. får nog se till att fixa kaffe till nästa gång bara, haha! Kram!

2010-08-31 @ 21:48:31
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Vad härligt att det känns så bra och rätt för er, det här med ihopflyttningen. Det är gött när man hittar en trygghet i livet :)



Vi måste ses snart igen! Nu har min skola börjat och jag är så förjordat trött ... Redan! Så jag behöver ses och ha lite kul, och bara prata om viktiga, fina saker :)

Kram!

2010-08-31 @ 22:33:54
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0