Inspirationens källa

Sitter och övar lite bröllopslåtar och lyssnar på för tillfället på Peter Gabriels In your eyes. 
Sen har jag, Ida och Thessan blivit erbjudna en spelning i Västerås på Zigmatorget. Ungefär en liknande spelning som jag och Thessan gjorde förra året då Mona Sahlin skulle prata om Europavalet. Nu är det ganska mycket same thing. Bundisen Mona kommer dit och ska prata igen :P och vi i vår Återskentrio ska väl vara ett förband till henne om man kan beskriva det så? Hursom, kul ska det bli! Så de låtarna är nog dags att börja öva på också.

Sen har jag för övrigt skrivit en egen låt till. Inspirationen var tragisk men jag tror verkligen att den musik kan ha ett helande i sig förhoppningsvis. Som några av er kanske vet så går jag in i studion och spelar in lite nytt matrial (DET VAR PÅ TIDEN!) Jag har varit ganska lat. Men nu känns det som om jag har hämtat nytt vatten från inspirationens källa, om man nu ska vara poetisk, och fått en nystart! Och med hjälp av min fantastiska studiotekniker Zeke kommer nog allt gå som en dans! Jag hoppas att det matrial som kommer, blir något givande för de flesta:)





Kommentarer
Postat av: Ida

Det är ofta ur dåliga stunder som bra musik föds.. för mig brukar det vara så iaf. Däremot spelar jag aldrig in nåt så det faller lätt i glömska! Uh!



Skulle vara kul att höra! Du är så himla duktig : )

2010-08-24 @ 15:05:34
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0