"Allt går med Guds hjälp och en tandborste"

Jag skulle vilja hävda att man skriver som bäst och tänker som klarast när det är natt/kväll. Hade jag inte varit så mörkrädd hade jag gärna tagit en sväng ut i skogen och bara beundra naturen och helst nu när det börjar närma sig höst. När luften är som fylld med ett kyligt sting som får allt att bli tydligt och levande. Jag är lite egen på det sättet, att mina vårkänslor sätter in på hösten. Jag känner mig aldrig så levande och lycklig som när alla löv byter nyanser och färg och luften fylls av det där "stinget", och för att inte tala om att man äntligen kan få klä sig i koftor och kanske en halsduk? Som sagt hösten är mycket speciell.
Men för tillfället syns inga rostigt färgade blad eller uppfriskande luft. Faktiskt så är det ganska "kvaft" här där jag sitter och skriver ;)

Tänker också på min kära karl som just nu befinner sig i Karlshamn för att lära sig om det nya jobbet han kommer få i höst som skolfotograf. Tydligen så sparar det inte alls på krutet var gällande "flåd" och lyx. Kul för honom i alla fall! :) Han kommer hem på onsdag och så småningom ska jag väl börja flytta mina grejor upp till hans lya eftersom det, om några veckor, kommer att bli mitt nya hem. Jag är riktigt förväntansfull kan jag säga! Det känns verkligen som om det är ett genomtänkt beslut, även om vi har grunnat fram och tillbaka på det ett tag. Men fasen, har man varit ett par i 2 år och 8 månader kanske det är dags att "steppa upp"! Ta förhållandet till en ny nivå liksom, ja ni fattar. Jag tycker att det är härligt att kunna ge av sig själv 110 % till någon man älskar och jag kan knappt bärga mig till att få bo tillsammans med, vad jag nästan helt säkert skulle kunna säga är min själsfrände. Just nu står hela livet framför fötterna och det är bara att börja gå. Det är som min kära mor brukar säga (En fruktansvärt vis kvinna må jag säga!)

"Allt går med Guds hjälp och en tandborste".



THE picture skulle man kunna säga ;)
7 januari 2008 sen har det bara gått framåt.. :)






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vad gulliga ni är :)



Åh, höst, vad jag längtar ... Jag vet precis vad du menar med att få vårkänslor på hösten, jag blir alldeles pirrig i magen om hösten. Det känns som att jag börjar leva på nytt, det kommer en massa kraft och inspiration till mig.

Jag är också för mörkrädd för att våga mig ut på kvällen/natten och beundra naturen. Skulle vilja ta fler nattliga skogspromenader men jag är ju mörkrädd ... Eller egentligen är det inte mörkret som skrämmer mig, utan vad som kan finnas där. Jag är inte rädd för djur utan för människor och monster. Uuh!



Kram på dig toffsvippan!

2010-08-23 @ 10:27:32
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej money-honey! Premiärbesök i din blogg minsann! Japp, in fact så är Bella THE gos-Bella! Fan vad trevligt vi hade idag! ^^

2010-08-24 @ 15:03:58
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0