Hemma igen

Nu är jag hemma igen, eller egentligen har jag varit hemma sedan i lördags men jag har inte fått för mig att skriva förrän nu. Jag saknar redan luften, lugnet och naturen plus mina underbara morföräldrar. Jag har utan tvekan de bästa! Synd att de bor så långt borta. Dock kommer de ner hit snart, redan i januari faktiskt och ska hjälpa mamma och Mathias att flytta samt renovera nya lägenheten. Härligt I tell you!
Mycket har vi hunnit göra uppe i Västerbotten. Kolla in stadens fina inredningbutiker, rastat hund (moster Maria har införskaffat sig världens gulligaste valp vid namn Max!) fikat i mängder på trevliga gamla cafén, kollat på skidtävlingar, pratat om allt! <3, träffat vilda rudolfrenar och åkt runt i bygden där mormor & morfar bodde när vi var små. Renström. Där firade många härliga jular och långa sommarlov. Vi tog oss även förbi "Farmorsstugan", morfars gamla jobb i gruvan, och lite övriga ställen :) Summa sumarum så har veckan varit helt fantastisk och en del av mig skulle gärna flytta tillbaka till sina rötter där uppe i det norra. På något underligt sätt blir man som mer sig själv.. Något att fundera på! En musikalskola finns ju där så.. why not?

För att återgå till livet i Enköping så har jag precis avnjutit en god middag i form av ratatouillepasta, husets vatten och en trevlig karl. Härlig kombo! Så nu är det bara att ta med sig rumpan till soffan och dricka lite te. Kanske smaska på en lussebulle? Jotack.  



Lilla Max (9 månader)

Jag och lillkusinen Tilda

Kommer att införskaffas snarast..


Det sötaste Café't i hela Skellefte! "Lilla Mari"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0