En fullbokad dag

Har inte skrivit så mycket just därför att jag faktiskt haft saker att göra! Kort och gott.. men vilken dag! Först besök av moster och hennes familj på förmiddagen med lite kaffe och lussebullar, sedan ut i skogen och hugga julgran och sedan tillbaka in till stan för att äta middag med "The Norrby's"! Sjukt härlig dag men väldigt intensiv :) Jag har saknat att ha mycket saker att göra hela tiden, att vara fullbokad kan vara rätt så trevligt ibland.

Förmiddagen var som sagt jättemysig med besök av moster Ella, hennes man Pär och barnen Rasmus och Lina! Vi fick en liten trevlig inflyttningspresent också som jag bara tokälskar. Great I tell you! När folket började dra sig hemåt var det snabba ryck som gällde. För nu var det julgransjakt som stod näst på schemat! Vi hittade nog Sveriges sötaste lilla gran som nu pryder vår balkong eftersom vi inte ha fixat en julgransfot än ;) men det kommer! Det blev en stor samling människor som hade intagit sina platser i skogen. Hela Lindborgklanen, Skoglar plus mig och Adam. På slutet satt vi och myste framför en liten brasa som Anton, Paul och Per så fint hade gjort. En tradition som INTE ska brytas ;) Efter det. Snabbt iväg in till stan igen för att äta middag tillsammans med paret Norrby. Viola och Janne! Som bjöd på en tokgod middag i form av laxgratäng med lime! Mumma ;D plus lite glögg och härligt "all-prat", alltså prat om absolut allting, inget nämnt och inget glömt. Mycket samtalsämnen hann vi med! Sedan följde de med oss på promenaden hem och fick se hur vi bor :)

Underbar dag om ni frågar mig! Som sagt, gillar att ha olika saker att göra under dagen! Mycket saker! Sedan får jag ju faktiskt inte glömma att TV:n står på nonstop nu när det är skidsäsong ;) I alla fall när vi är hemma. 

Nu ska jag nog ta mig lite te! 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0