Egen tid och skaldjurssoppa

Det är intressant med så kallad "Egen tid" i ett förhållande. Har man för mycket går man aldrig framåt och har man för lite tar paret så småningom död på den ene som den andre. Anledningen till att jag funderade på detta var att Adam bestämde sig runt 12-snåret idag att han skulle ha sin "Egen tid"-dag. Det är lugnt å mina vägnar, eftersom man verkligen, minst sagt, behöver det då och då! Nu har karl'n dock tröttnat på sin "Egna tid" och har beslutat sig för att göra ett besök på min mysiga gamla gata och inte mig emot, min egna behovstid är inte i ett så desperat läge så jag behöver det än ;)

För övrigt var jag och Adam och hälsade på Calle och Wanja igår (onsdag) och åt lite mat och hade trevligt. Wanja utmanade mina smaklökar med fisk/saffran/skaldjurssoppa. Och de som känner mig riktigt väl vet att jag är ytterst kräsmagad var gällande soppa. Jag måste helt enkelt ha haft en trakisk soppupplevelse som barn eller något! Hursomhelst, så blev det soppa. OCH HÖR Å HÄPNA, jag äter den och njuter! Fantastiskt god. Sen avslutades kvällen med att se en DVD av vår tids bästa komiker Robert Gustavsson i samlade karaktärer. Lyckad kväll! 

Nu när jag har kommit från jobbet kanske det är dags att äta något, har nämligen inte ätit någon middag. Det är lätt hänt med udda arbetstider, men man får vara glad att man har några arbetstider alls!
Nu får jag helt enkelt ta och inventera kylskåpet här hemma och se vad som kan tänkas vara passande för kvällen!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0