Musik är kärlek

Sitter och lyssnar på musikprojekt från skoltiden. Jag saknar den värdefulla delen av att få spendera tid i mitt andra hem, på scenen. Jag tror inte det finns någon annan plats på jorden som jag känner mig mer bekväm eller säker på. Även om skoldagarna på gymnasiet kunde vara total pest rent socialt kunde jag alltid komma till scenen och känna att jag hade ett egenvärde igen, ett egenvärde som jag annars saknade när jag gick estet musik p.g.a många anledningar. Jag skyller ingenting på programmet, absolut inte. Det är det absolut bästa i Enköping, med bra lärare som som kan sina saker och jag ångrar inte alls att jag gick där. Jag hade gått igenom allt igen om jag var tvungen!
Jag tror också att den här tiden har lärt mig att vässa armbågarna, springa den extra milen eller vad man vill kalla det. Branschen består till mångt och mycket av blod, svett och tårar men det är ingenting som skulle kunna hindra mig tror jag. Som sagt, kämpar du den extra lilla biten går du långt. Grejen är att kunna stå kvar när det blir som jobbigast, och då behöver jag inte nödvändigtvis prata om just musiken. Det är lätt att tro och skapa en bra självkänsla när det går bra i livet, självfallet, det är ju inte svårt alls. Frågan är vad som händer när saker och ting blir svåra och allting känns motigt? Känner du fortfarande ditt egenvärde eller baseras det utifrån det du presterar? Det kan vara något att fundera på. Jag försöker fortfarande komma underfund med hur den frågan verkar i mitt liv.

Nu ska jag fortsätta kämpa vidare med mitt mål och mina drömmar, vilket bara kan gå framåt om jag låter det gå framåt. Som sagt, så jag har ju fått vassare armbågar med tiden ;) det kan också vara till hjälp. Är föresten nästan klar med en låt som jag ska hoppa in i studion och spela in i höst! Hoppas att ni kommer att gilla den! :)
Skulle ha lagt in lite annat matrial från skoltiden men detta var det enda min min blogg ville ta emot tyvärr. Jaja still, enjoy it!


http://www.youtube.com/watch?v=hD9W0nw1Z0M


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, du är så duktig, Sarah! Jag är övertygad om att du kommer kunna nå alla dina mål och drömmar, för du har allt som krävs. Du är en underbar sångerska, låtskrivare, du har en fantastisk känsla för musik, du är modig och erfaren och framför allt är du en god människa. Även om det är viktigt med vassa armbågar och lite jävlar anamma tror jag att det är viktigast i slutändan, att folk känner att man är äkta, att man är en bra människa. Och det är du min underbara vän :) Jag är så glad att jag har fått sjunga med dig, och hoppas på att vi kommer kunna göra det mer i framtiden ...

Kram!

2010-07-25 @ 13:02:08
URL: http://voix.blogg.se/
Postat av: Ida

EHH, hallå! Varför har jag inte fått höra denna förrän nu? Sååå bra. Du är så fantastiskt bra. Blev både ledsen och glad när jag hörde den... ♥ Duktiga fina du!

2010-08-24 @ 15:12:51
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0