Lilla storasyster

"Jag har så mycket att göra och alldelens för lite tid att hinna med de sakerna". Detta påminner verkligen om temat vi hade på barnlägret i början av sommaren, där jag och Malin skulle skriva morgondraman till barnen och första dagen handlade om att dela livet. Karaktärerna hette "Tjorven (jag) och Knorven (Malin), ja, så går det när man inte har någon fantasi och alldelens för mycket annat att tänka på, ren översättning, en heel barnkonferens. Men så blev det i alla fall. Vi spelade två vänner som inte hade sett varandra på ett ta p.g.a att de alltid hade så mycket att göra. Och det slog mig alldelens nu, när jag sitter och planerar för att träffa två av mina nära vänner, att det finns så mycket som jag vill hinna med och det finns så många människor jag vill hinna träffa och spendera kvalitetstid med men i dagens samhälle verkar är även det sociala livet ha blivit schemalagt och måste planeras. Ja, hej och hå säger jag bara. Ibland önskar man nästan att man kunde dela på sig, åtminstone lite!

För övrigt så har jag spenderat lite mer planerad kvalitetstid med mina bröder samt pappa och familj. Både Jonathan och David växer så det knakar och jag känner mig verkligen, bildligt talat, som lilla storasyster. Jag antar att detta inte är i närheten så liten som jag kommer känna mig när de blir tonåringar, vilket inte är allt för långt kvar. Själv är man kvar i samma längd som man var i grundskolan i princip. Men no hard feelings, jag trivs här nere! ;) Nu ska jag äta! Har inte käkat sen frukost så jag är lite mör nu kan jag erkänna. 

From Sarah with love 



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Haha, jag vet vad du menar med att känna sig som lilla storasyster. Min lillebror växte om mig när jag var 15 ... Nu är han väl ungefär två decimeter längre än mig, det är svårt att vara storasyster då! :)



I höst tycker jag vi ska planera lite mindre och vara lite mer spontana!

Kram!

2010-08-02 @ 09:47:20
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0