Jobb och 65 dagar kvar till Julafton

Ibland blir jag bara så frustrerad över livet. Leva ska vara något positivt, inte hur bäst du klarar dig utan att tappa livslusten totalt. Dessvärre kretsar mycket av tiden och hur vi lever runt våra jobb. Folk brukar ha en tendens att fråga vad du jobbar med så fort de har hälsat:

- Hej! Jag heter Tudor.
- Hej Tudor jag heter Lisa och vad jobbar du med?
(Stick och brinn Lisa!!!)


BAAH! Som att jag skulle kunna placera en människa in i ett fack beroende på vad de gör? Eller inte gör?! En människa som inte jobbar kan väl ha precis lika mycket framtidsutsikter som en annan. Eller någon som kämpar på ett jobb de inte trivs med men tjänar massvis med pengar? Eller någon som kämpar på ett jobb utan utdelning i utveckling.

Just nu känns det inte så bra på mitt jobb. Jag måste ta bort tider för jämnan för att kunna pyssla med studier och musiken, som idag är lite ströjobb, och som jag hoppas kan bli mitt heltidsjobb framöver. Ibland vet man inte vad man ska vara tacksam över, just idag är en sådan dag. Har däremot messat lite med fröken Berg a.k.a Ida så det känns lite bättre nu i alla fall <3

För övrigt så har jag och Adam varit och motionssimmat idag. Som vilket annat pensionärspar som helst! ;) Förutom det så snöar det och sådant gör alltid Sarah glad för det visar, ännu tydligare, att det snart är det jul. 65 dagar kvar till julafton för att vara exakt!





Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ska vi försöka ses någon dag snart? Så får både du och jag prata av oss lite :)

Jag tycker att du gör väldigt rätt i att satsa på musiken och studier istället för jobb! Visst behöver man pengar men ännu mer behöver man lycka och utveckling.

Stor kram!

2010-10-20 @ 18:05:36
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0