Vetekatten, audition och 68 kronor till Uppsala

Hemma igen! 

Traskade iväg med gitarren i högsta hugg till stationen imorse. Mötte sedan Linnéa på tåget där vi satt och pladdrade hela resan in till huvudstaden. Gick sedan iväg till, vad jag tror är, stockholms mysigaste Café Vetekatten. Och eftersom vi hade matdag fick vi äta precis vad vi ville och det gjorde vi också kan ni tro! Jag tog en chokladmousse med passionsfrukt och Linnéa en vaniljmousse med blåbärskräm + varsin macka på det. GOTT! Dessvärre blev det en lucka i det fina vädret samtidigt som vi var tvungna att röra oss mot auditionstället. Har aldrig kommit fram i så punktlig tid som då! :) PRICK 12.30.

Själva audition gick jättebra trots lite nervositet, så nu gäller det bara att hålla alla tummar som finns fram till maj, då de sångarna/sångerskorna ska ha blivit utvalda. 

Efter en lyckad audition gick jag och kusinen runt lite på stan. Tittade förbi hennes föräldrar som har köpt en bonuslägenhet i stan. Sen drog vi vidare ut på drottninggatan. Hittade bland annat en tröja och en väska. Väskor är något som jag aldrig köper annars. Jag tror att Linnéa drar fram en impulsköpare i denna lilla ekonomiska tjej. Kan inte tänka mig att det ska vara något annat! Väl vid sista affären upptäckte vi att klockan hade sprungit ifrån oss lite, så vi fick in lite träning denna dag med ett ordentlig löp/springprass till tåget. Jag vet inte om det var stressen eller bara allmän dumhet men jag lyckades köpa både  en biljett från Stockholm och hem till Enköping OCH en tågbiljett från stockholm till Uppsala (68 kr). Vilket Linnéa hade fruktansvärt roligt åt, ett bra tag! Och vem kan egentligen döma henne?

Eftersom tågtrafiken i Stockholm har varit lite halvtaskig tog det ett tag innan vi kom iväg. Men nu sitter jag här hemma igen med nyheterna surrande på TV:n i bakrunden. Väntar på karln som ska köpa hem pizza efter att han har filmat klart Återskens show. Han får gärna dyka upp väldigt snart! 

Sen bjuder kvällen på Peter Settman och "Så ska det låta". Precis den fredagkväll som jag behöver just nu!

Tack och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0